Een hospice voor de

gehele Bommelerwaard

Hospice De Samaritaan Bommelerwaard

Palen geslagen voor de bouw van het Hospice voor de Bommelerwaard

Hospice-Zaltbommel-eerste-paal-10-05-2022-8171

In het bijzijn van wethouder Bragt en burgemeester van Maaren is op dinsdag 10 mei 2022 het boren van de palen voor de bouw van het Hospice voor de Bommelerwaard voltooid. Daarmee gaat een volgende fase in naar de totstandkoming van deze voorziening.

De voorzitter van het bestuur van het Hospice, Kor Wijngaarden (links op de foto) stak zijn waardering voor de steun die het Hospice van de Gemeente Zaltbommel krijgt niet onder stoelen of banken. Rechts op de foto wethouder Bragt van de gemeete Zaltbommel.

De verwachting is dat de bouw afgerond kan worden in januari 2023. Er komt steeds meer belangstelling voor het Hospice. Meerdere vrijwilligers hebben zich intussen al via de website van het Hospice gemeld om een bijdrage te leveren.

Foto- en video-impressie bouwplaats - dinsdag 10 mei 2022

Hans van den Bogert en Cees Haverhals startten in 2010 het initiatief om een hospice te realiseren in de Bommelerwaard. Beide heren zijn inmiddels geen actief lid meer van het bestuur van het hospice.
“Dankbaar dat het na 12 jaar eindelijk gelukt is. En mooi om bij dit memorabele moment aanwezig te mogen zijn.”