Een hospice voor de

gehele Bommelerwaard

Hospice De Samaritaan Bommelerwaard

Roparun schenkt mooie bijdrage aan Hospice

Brandwijk Bommelerwaard runners

De Stichting Roparun heeft na een verzoek van de Brandwijk Bommelerwaard Runners besloten een mooie bijdrage te leveren aan het tot stand komen van de hospice in de Bommelerwaard. Het bedrag van maar liefst €70.000,- zal benut gaan worden voor de inrichting van het complex dat volgend jaar gebouwd gaat worden in het groene gebied aan het einde van de Beersteeg in Zaltbommel.

“Met ons team de Brandwijk Bommelerwaard Runners zetten wij ons al ruim 20 jaar in om via de Roparun op een sportieve manier geld in te zamelen voor mensen met kanker. Het motto van de Roparun is al jaren: leven toevoegen aan de dagen waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven. Inmiddels hebben wij dankzij een enorme betrokkenheid vanuit onze regio al meer dan €400.000,- over kunnen maken aan de Stichting Roparun. Terminale zorg is een belangrijk onderdeel van de doelen van deze stichting. Toen het plan van Hospice De Samaritaan ons ter ore kwam, twijfelden we geen moment. We hebben binnen ons team unaniem besloten hiervoor een bijdrage te vragen aan de Stichting Roparun. Zo komt er op een heel structurele manier letterlijk iets terug naar onze eigen regio: De Bommelerwaard. Want de hospice moet een plek worden waar alle Bommelerwaarders, indien gewenst, gebruik van kunnen maken. Het was voor ons dan ook een zeer emotioneel moment toen we te horen kregen dat er €70.000,- besteed mag gaan worden aan de inrichting van het de hospice. Het moet zeker gezegd worden dat iedereen die op welke manier dan ook onze activiteiten voor de Roparun steunt hier een steentje aan heeft bijgedragen. Wij zijn hier zeer dankbaar voor!”

www.bommelerwaard-runners.nl